Dopracowywanie swojej oferty

Od kiedy zaczął się kryzys finansowych wiele branż przechodzi bardzo poważne perturbacje, także finansowe. Kapitał inwestorski naturalnie inwestujący czy to w przemysł wydobywczy, nowoczesne technologie czy przemysł turystyczny zaczynając obawiać się o swoje zyski zaczynają wycofywać całe swoje aktywa z firm najsłabszych sprawiając, że bez kapitału staję się ona całkowicie bezradne i pozbawione szans na walkę z kryzysem. Aby skutecznie przeciwdziałać problemom wielkich korporacji niezbędne jest przede wszystkim zrozumienie swoich problemów, dlatego w licznych biura podróży zaczęto zatrudniać grupy konsultantów mających na celu wnikliwie przeanalizować sprzedaż, prognozy ekonomiczne, sposoby marketingowego pozyskiwania klientów i oszacować, co wymaga aktualnie najpoważniejszych zmian. W wyniku wielu badań okazuje się, że najbardziej kosztowne dla całej branży turystycznej okazały się w dłuższej perspektywie czasu oferty last minute, które chociaż bardzo kuszące i skuteczne, nie dawały właściwego zysku firmie. Z wycieczkami do ciepłych krajów wcale nie jest inaczej niż na rynku telewizorów czy nowoczesnych komputerów. Oczywiście można oferować przeciętny towar masom i sprzedawać go po kosztach, zarabiając tylko dlatego, że sprzedaje się on bez problemu w każdym zakątku świata a dzięki cenie trafia do tych mniej zamożnych. Ale w dłuższej perspektywie czasu przy drobnych wahaniach i chwilowej recesji ludzie gotowi są przede wszystkim rezygnować z takich przyzwyczajeń jak wyjazdy do ciepłych krajów. Dlatego nie będzie w stanie ponownie przekonać ich niska cena. W o wiele lepszej sytuacji pozostaną natomiast te biura, które budowały silną renomę i nie opierały się na przeciętnym towarze sprzedanym pośpiesznie każdemu na ulicy. Tworzenie bardzo dobrej oferty, wybieranie tylko sprawdzonych lokalizacji dla swoich klientów i dbanie o jakość ich wypoczynku w sposób profesjonalny sprawia, że firmy nie budujące swojej pozycji na masowym kliencie mają się dzisiaj lepiej i wcale dla utrzymania własnych stałych klientów przy sobie nie muszą nagle obniżać ceny. Zaufanie do nich sprawia, że stali klienci gotowi są zapłacić nawet więcej niż u konkurencji w zamian za pewność wysokiego standardu.