Popularne wycieczki last minute

Popularne wycieczki last minute

Na pewno każdy spotkał się z określeniem wycieczki lat minute. Co jednak ono oznacza? Czy należy wybrać się w podróż w ostatniej minucie, spóźnić się, wyruszyć na przysłowiowy „styk”? Nie do końca o to chodzi. Wycieczki last minute są wycieczkami oferowanymi przez biura podróży w podobny sposób, jak oferuję się w sklepach towar w promocyjnej cenie. Analogia polega na fakcie, iż zarówno towar, jak i wycieczka musi już zostać sprzedany, gdyż kończy się jego przydatność i termin spożycia. W przypadku wycieczki chodzi o na daną wycieczkę pozostają wolne miejsca i nawet na kilka dni przed zaplonowanym wyjazdem można taką wycieczkę kupić. Wycieczki last minute oferowane były niegdyś tylko wąskiemu gronu odbiorców, na przykład uczniom, studentom. Dzisiaj biura podróży oferują je praktycznie każdemu i prowadzą politykę zwiększania ofert podróży last minute w swoim katalogu usług. Ma to swoje wady i zalety. Niewątpliwie dla biura podróży to duży koszt jeżeli wziąć po uwagę ceny takich wycieczek. Z praktyki biznesowej wynika, że niski komfort hoteli, transportu i niska jakość usług, nie rekompensują bardzo niskich cen sprzedaży klientom, które często stanowią 50 procent ceny katalogowej wycieczki. W ten sposób za klientów last minute płacą po części klienci wycieczek katalogowych, w normalnych cenach.