Pracowanie nad swoją ofertą

Pracowanie nad swoją ofertą

Przez wiele lat przemysł turystyczny nie wymagał żadnej reklamy i doskonale radził sobie bez zbędnej promocji, marketingowych zabiegów. Ludzie sami od lat, także poprzez rozprzestrzeniającą się modę, decydują się na wyjazdy zagraniczne. Szczególnie w okresie urlopowym wycieczki last minute sprzedają się idealnie i bez względu na dokładny kierunek, czy będzie to Egipt, Tunezja czy Turcja większość klientów pozostaje zadowolona, że udało im się na kilkanaście dni uciec z męczącej psychicznie pracy do ciepłego kraju, gdzie trzeba teraz skupić się tylko na odpoczywaniu. Ale w dzisiejszych ciężkich finansowo czasach pozyskanie nowych klientów jest bardzo trudne a strata stałych klientów lub zmniejszenie popytu na wycieczki staje się faktem mocno dającym w kość wielu biurom podróży, które często całymi latami dbały o swoją renomę, ale na takie załamanie branży nie były przygotowane. Czasami nawet najlepsi stratedzy nie zdają sobie sprawy z tego, że brak reform i innowacji, czasami najbanalniejszych, ostatecznie może doprowadzić do upadku firmy i dzisiaj bez wątpienia wiele biur podróży stara się zrobić wszystko, aby nie podzielić losu innych gigantów tego rynku, którzy w ciągu ostatnich dwóch lat musieli wycofać się z gry ze względu na tragiczne wyniki finansowe. Bardzo ważne dla turystyki jest dzisiaj budowanie zaufania z klientami gdyż osoby bardzo zadowolone z pobytu za granicą ze swoją rodziną w kolejnej sytuacji szukania dla siebie pośrednika w organizowaniu urlopu wybiorą się z pierwszymi krokami najpewniej do tej firmy, z którą raz spędziły udane wakacje. Z tego względu bardzo ważne powinno być nie tylko dbanie o cenę produktów, albowiem ślepe oferowanie wycieczek do ciepłych krajów przez dwanaście miesięcy w roku bez względu na zainteresowanie nimi jest najszybszą drogą do utraty klientów. O wiele lepiej jest nie szarżować tak mocno obniżkami i dodatkowymi rabatami, ale skupić się na tworzeniu nowoczesnej oferty, która ze względu na swoją konkurencyjność nie będzie miała problemu z zainteresowaniem przechodniów czy użytkowników wykorzystujących Internet do porównywania ofert zagranicznych wycieczek. Ciągłe dopasowywanie się do potrzeb społeczeństwa jest jedyną receptą na słabą sprzedaż.